RP KATSAYISI NEDİR?
RP Katsayısı, yazdığınız RP'nin kalitesini göre aldığını 1 - 10 arası puanlardır. Jutsunuzun hasarına çarpma işlemi şeklinde girdiği için çok önemli bir şeydir ve RP esnasında attığınız her mesajda puan güncellenir. Burada amaç sizleri kaliteli RP yapmaya teşvik etmektir.
JUTSU STAT PUANLARI NEDİR?
Jutsu stat puanları, karakterinizin o jutsu tipine ne kadar yatkın olduğunu gösterir. Hasarı hesaplarken işleme 2'ye bölünerek girerler.
KARAKTER STAT PUANLARI NEDİR?
Stat puanları, sizin karakterinizin güçlü/güçsüz yanlarını gösteren puanlardır. Farklı özelliklerinizi gösteren toplamda 7 tane stat vardır. Bunlar;
Güç (VIT): Canınızı belirler. VIT x 10 = Can Puanınıza eşittir.
Çeviklik(AGL): Hızınızı ve kaçınabilme yeteneğinizi belirler. AGL x RP katsayınız= Saldırıdan kaçınma oranınıza eşittir. Taijutsu için ise AGL/3 + Str/2 x RP Katsayınız = Taijutsu Hasar Puanınıza eşittir.
Dayanıklılık(STR): Saldırılara dayanma gücünüzü belirler. STR x RP Katsayınız, Rakibin hasarından çıkarılır ve kalan değer size hasar olarak yansır. Taijutsu için ise AGL’de anlatılan formül geçerlidir.
Zeka(INT): Jutsu öğrenme hızınıza etki eder ve her 3 INT puanı RP Katsayınıza +0.1 ekleyerek savaş avantajı sağlar.
Chakra Seviyesi(CL): Chakranızı belirler. CL x 10 = Chakra Puanınıza eşittir
Chakra Kontrolü(CC): Chakra kontrolü, çakranıza ne kadar hakim olduğunuzu gösteren statınızdır. CC ne kadar yüksekse, jutsularınız o kadar etkili olur ve az çakra ile yapılır. her 10 CC puanı Jutsu yapılırken harcanan çakra miktarını 2 CP düşürür.
El Becerisi (DEX): El becerinizin yüksekliği sizin mühür kullanma yeteneğinizi artırır. Jutsular için çok gerekli bir stattır.
TÜM BUNLAR NE İŞE YARARLAR?
Tüm bunlar Jutsular ile vereceğiniz hasarı hesaplamak için varlar. Basit birkaç matematik işlemi ile halledeceğiz bunları. Korkmayın siz değil, maceralarınız esnasında size eşlik edecek ve maceranızı belirli bir yere bağlamak konusunda sizi yönlendirecek olan GM'ler hesaplayacaklar. Temel hasar hesaplama formülü [CC/2 + (Gerekliyse) DEX/2 + Jutsu için istenen özel stat/3 + Jutsu Stat Puanı / 2 x RP Katsayısı = Rakibe verilen brüt hasar.] şeklindedir.
Birkaç da hesaplama örneği verelim;
Karakterimizin Stat Puanları;
VIT: 30
STR: 25
AGL: 24
INT: 28
CC: 29
CL: 25
DEX 22
Jutsu Statları ise;
Ninjutsu: 30
Genjutsu: 33
Taijutsu: 27
Olsun.
Bu karakterin can puanı (HP'si) [VIT x10= Toplam HP] formülüne göre 30x10= 300'dür. Chakra Puanı ise [CLx10= Toplam CP] formülüne göre 25x10=250'dir.
Ninjutsu hesaplamaları için bu karakterin 'Chidori' jutsusunu kullanarak vereceği hasarı hesaplayalım;
Önce Chidori'de el mührü var mı yok mu ona bakıyoruz ve var olduğunu görüyoruz. (Sırasıyla Öküz-Tavşan-Maymun mühürleri) Mühür varsa 'DEX' statı da devreye girecek demektir. Chidori için devreye girmesi gereken özel bir stat yoktur. Bu yüzden [ (CC/2) + (DEX/2) + (Jutsu Stat Puanı / 2) x RP Katsayısı] formülü kullanılacaktır. Karakterin Chidori'yi kullanırken yazdığı RP'den '6' aldığını varsayalım. Yani RP Katsayısı '6'dır. O zaman;
[(29/2) + (22/2) + (30/2)]x6 işlemi, bizim hasar puanımızı verecektir. Bölmeleri hemen yapalım; 14.5 + 11 + 15 çıktı. Sayıları hemen toplayalım; 40.5 çıktı. 40.5'i 6 ile çarpalım; 243 çıkar. Yani bu karakter 6 puan aldığı bir RP'de, Chidori kullanarak rakibine 243 HP hasar verir.